Bookendorfina to rzeczywiście marka sama w sobie. Często bywam na Twoim blogu i wiem, że skupia ona naprawdę fajną społeczność.
Do zobaczenia w blogosferze! 🙂
Bardzo dobre narzędzie kształtowania wizerunku, funkcji eksperckiej, czy komunikacji z wartościami dodanymi.
Zgadzam się z Tobą w pełni. Blog firmowy pełni właśnie te funkcje, o których piszesz. Sama nie mam firmy, ale mam blog i na nim buduję markę, z której mam nadzieję zrodzi się firma 🙂 To trudne wyzwanie, ale z każdym krokiem może być coraz lepiej. Dzięki takim między innym treściom, jak Twój wpis można się rozwijać. Ciekawa jestem, jakie są doświadczenia osób, które zaczęły od firmy, a z czasem stworzyły blog 🙂 Pozdrawiam i dziękuję za cenny artykuł.
Monika, bardzo się cieszę, że artykuł jest przydatny. Życzę Ci sukcesów w rozwijaniu Twojej marki. Przyznam też, że u mnie najpierw była firma, a potem blog.
Dodałam bloga do swoich działaniach, bo moi potencjalni klienci chcieli mnie lepiej poznać, sprawdzić, jak pracuję – zanim umówili się na indywidualne spotkanie. Z perspektywy czasu wiem, że blog i Facebook są ogromnym wsparciem mojej sprzedaży. Serdecznie Cię pozdrawiam, najlepszego!
Zgadzam sie z każdym słowem. Mam w zwyczaju wchodzić do blogów firmowych, by dowiedzieć sie o firmie jak najwiecej. Najczęściej to świetne źródło informacji i pozwala także czytać miedzy wierszami
Bardzo się cieszę i dziękuję za Twój komentarz. Zwróciłaś uwagę na bardzo ważną rzecz, że blog firmowy pozwala nam często zobaczyć mniej oficjalne oblicze firmy.
Zdecydowanie myślę, że blog firmowy to super sprawa 🙂 Reklama, kontakt z klientami. Super budowanie swojej marki 🙂
W 100% się z Tobą zgadzam Agnieszka. Dziękuję za takie rzeczowe podsumowanie tematu. Pozdrawiam.
Blog firmowy to na pewno dobry pomysłów, by przyciągnąć klientów, ale trzeba umieć umiejętnie go prowadzić, żeby był spójny z marką, którą się promuje, a to dość trudna sztuka…
Dominika, dziękuję za Twój komentarz. Będzie inspiracją do kolejnego artykułu, którego tematem będą trudności i wyzwania związane z prowadzeniem bloga firmowego. Pozdrawiam, Joanna
Bardzo przydatny wpis, źródło cennych informacji – dziękuję! 🙂 Od dłuższego czasu już zastanawiam się nad stworzeniem bloga firmowego (oprócz moich dwóch osobistych). Twoje argumenty jeszcze bardziej przekonują mnie do tego!
Cieszę się, że wpis jest przydatny. Ania, jak zaczniesz prowadzić blog firmowy, daj znać. Z chęcią będę do odwiedzać.
Zgadzam się z Tobą, blog firmowy to świetna sprawa. Firmę prowadzę od 20 lat, blog od roku i żałuję, że tak późno się na to zdecydowałam. Bardzo to lubię, pomysłów na wpisy mam mnóstwo, tylko czasu brak.
Świetnie, że zaczęłaś. Jak mówi przysłowie „lepiej późno niż wcale” :). Życzę czasu na realizację blogowej pasji. Pozdrawiam, Joanna
Myślę że blogi to fajny dodatek dla firmy
Zgadzam się z Tobą, blog firmowy pozwala stać się firmie/osobie ekspertem i być w ten sposób postrzegany. Blog jest fajnym dodatkiem do firmy, choć wielu właścicieli tego nie rozumie. Na blogu można fajnie pokazać swoje produkty i dotrzeć do innych
Super Aleksandra, że wskazałaś na możliwość promocji swoich produktów i usług na blogu. Według mnie to doskonała dźwignia w sprzedaży.
Nie mam firmy, ale gdybym ją miała, z moim blogerskim doświadczeniem na 100% prowadziłabym bloga firmowego 🙂
Kto wie, może kiedyś ze swojego bloga rozwiniesz firmę? Według mnie jest w nim potężny potencjał. 🙂
Sandra, dziękuję za Twój komentarz.Cieszę się, że porady są przydatne. 🙂
Nie prowadzę własnej firmy, jednak myślę, że prowadzenie takiego bloga, to bardzo dobra sprawa i na pewno gwarantuje większy zasięg, być może tańsza reklamę.
Marlena H. jestem przekonana, że masz rację. Zasięgi i reklama to namacalne korzyści przy blogu firmowym.
Uwazam, ze blog – prowadzenie bloga jak najbardziej dla firm, pozwala ugruntowac pozycje firmy w sieci i uczynic ja tu bardziej widoczna. To inwestycja w widocznosc firmy w sieci. Pozdrawiam serdecznie Beata
Beata, dziękuję za Twój komentarz. Zgadzam się z nim w 100%.
Cieszę się też, że użyłaś słowa „inwestycja”, bo chcę o tym i innych blogowych wyzwaniach napisać w kolejnym poście.
Dziękuję i pozdrawiam, Asia
Zgadzam się w stu procentach! 🙂 Sama zajmowałam się PR’em i marketingiem. Wykształcenie również posiadam w tym kierunku, dlatego pisałam pracę opartą na podobnej tematyce i nawet tak proste badania głównie małych i średnich przedsiębiorstw, przeprowadzone przy udziale agencji interaktywnej, pokazywały jak ważny jest to aspekt kreowania wizerunku marki. 🙂
Super Joanna, dziękuję, że się tym podzieliłaś. 🙂 Pozdrawiam.
Niejednokrotnie przekonałam się, że taki blogowe wgląd w firmę daje o niej mnóstwo informacji, oczywiście są one odpowiednio podane, ale jeśli w odpowiedni sposób uszczegółowione, znajduję to co chcę, a jednocześnie czuję się bardziej zaznajomiona z podejściem firmy do rynku i klientów.
Zdecydowanie jest gorącą zwolenniczką content marketingu, a ten bez bloga i SM po prostu nie istnieje.
Magda, Twój komentarz będę wykorzystywać w rozmowach z tymi, którzy nie wierzą w potęgę SM i bloga. Jest krótki i bardzo konkretny! Dziękuję. 🙂
Zgadzam się z każdym punktem. Pracuję jako copywriter i specjalizuję się w prowadzeniu blogów firmowych, więc ten temat jest mi szczególnie bliski. Wierzę, że każdej firmie blog może przynieść korzyści i często przekonuję swoich klientów, że warto nie tylko wypełnić na stronie kilka podstron, ale także uruchomić moduł bloga.
Mam wrażenie, że w dobie kultury obrazkowej blog robi się coraz trudniejszym nośnikiem treści i informacji.
Przyznaję, że też nachodzą mnie czasem takie wątpliwości. Ale gdy zgłaszają się do mnie klienci – właśnie przez bloga – wiem, że on działa.
Pewnie na mniejszą niż obrazki, ale u mnie bezpośrednio w klienta docelowego. Bardzo Ci dziękuję za refleksję.
Świetny tekst! Sami prowadzimy bloga firmowego od kilku lat i często sugerujemy to naszym Klientom 🙂
Bardzo dziękuję. To świetne rozwiązanie i wspaniale, że doradzacie je Waszym klientom. Serdecznie pozdrawiam.
Życzę dalszych blogowych i biznesowych sukcesów!
[…] mi bardzo miło, bo mój wcześniejszy post “Blog firmowy – to musisz wiedzieć“, zainspirował jedną z czytelniczek – Kasię Grzech do napisania […]
Nie prowadzę własnej działalności, jednak uważam, że taki firmowy blog to świetna sprawa. Z pewnością zapewnia dobrą reklamę i zwiększa zasięgi.
Marlena, masz rację – reklama, zasięgi, SEO to tylko niektóre dobrodziejstwa bloga firmowego. 🙂
W tej kategorii nie mam żadnych doświadczeń, ale lubię, kiedy firmy prowadzą swoje blogi, to pokazuje wiedzę, jaką dysponują.
To najlepsze podsumowanie – dlaczego warto pisać blogi! One są świetnym narzędziem budowania wizerunku eksperta.
Bardzo się cieszę. Miło mi, że do mnie zaglądasz. Dziękuję.
Fachowcy mówią, że on tego trzeba zacząć, jeśli chcę się zarabiać w necie.
W przypadku firm uważam, że to doskonały fundament do dobrej sprzedaży online.
Mój blog wprawdzie nie należy do firmowych, ale zgadzam się z każdym punktem. Nie ma chyba obecnie lepszej drogi dotarcia do potencjalnego klienta, niż ta wirtualna 🙂
Karolina, zgadzam się z Tobą. Wirtualna droga pozwala na skalowalność i na wykorzystanie dźwigni czasu.
… dobry blog to naprawdę dobra wizytówka … warto w niego inwestować …
Jestem zdania, że blog firmowy może bardzo pomóc. Tylko trzeba mieć na niego pomysł i prowadzić go konsekwentnie
Też sądzę, że warto prowadzić własny blog firmowy 🙂 Ma to wiele zalet, jak właśnie kontakt z klientami.
Masz rację Aleksandra – relacje nawiązane przez bloga mają dużą jakość.
60 komentarzy
Prowadzę bloga firmowego i uwielbiam to! Nie dość że mnie to odpręża, bo piszę o tym co kocham robić, to w dodatku faktycznie jest to wspaniałe narzędzie do zdobycia zasięgów, sympatii i zwiększenia sprzedaży! 🙂
Marta, bardzo Ci dziękuję za taki pełen entuzjazmu komentarz. Życzę Ci sukcesów blogowych i biznesowych! Joanna