Kategorie
- Aktualności (90)
- Brak kategorii (5)
Ostatnie wpisy
- 10 kroków do wydania e-booka9 stycznia 2024
- Jak zwiększyć zasięgi rolek i błędy w reels28 listopada 2023
- Instagram czy Facebook?25 października 2023
- 10 kroków do wydania e-booka
Facebook jako portal społecznościowy pozostaje nadal najpopularniejszym miejscem do gromadzenia kontaktów i utrzymywania relacji z rodziną oraz znajomymi. Służy temu profil prywatny. Oprócz niego funkcjonuje drugi – nazwany biznesowym, inaczej stroną firmową lub fanpage. Profil prywatny i biznesowy na Facebooku, najważniejsze różnice pomiędzy nimi, będą przedmiotem tego artykułu.
Profil prywatny zwany również kontem osobistym, zgodnie z regulaminem Facebooka wymaga podania prawdziwego imienia i nazwiska oraz informacji na swój temat (np. wykształcenie, miejsce pracy, zainteresowania). Możesz posiadać tylko jedno takie konto. Służy ono wyłącznie celom prywatnym, do publikowania informacji osobistych i komunikowania się ze znajomymi.
Profil biznesowy, zwany stroną na Facebooku lub fanpage, to miejsce do prezentacji firmy lub organizacji. Tu można podejmować działania związane z promocją firmy i produktów oraz ze sprzedażą. Do założenia takiej strony wymagane jest posiadanie profilu prywatnego, który będzie równocześnie jej administratorem. Na fanpage nie posiadasz znajomych – są tam fani Twojej strony, inaczej obserwujący, czyli osoby, które obserwują Twoje działania.
Fan Twojej strony nie musi być Twoim znajomym na koncie prywatnym na Facebooku. To ogromny atut, bo jeśli budujesz swoją markę na Facebooku na stronie firmowej mogą dołączać do Ciebie potencjalni klienci z całego świata!
Sprawdź na Facebooku moje konta prywatne i biznesowe, aby nie mieć wątpliwości, czym się różnią:
Zatem profil prywatny różni się od biznesowego charakterem działalności, jaką chcesz prowadzić na Facebooku. Jeśli jest on osobisty, korzystasz z konta prywatnego. Jeżeli chcesz wykorzystywać Facebook do celów biznesowych, musisz założyć fanpage. Jeśli będziesz postępować niezgodnie z regulaminem i działalność biznesową zaczniesz wykorzystywać na koncie prywatnym, ryzykujesz blokadę lub całkowitą utratę konta.
Konto biznesowe wyposażone jest w specjalne narzędzia, wspierające promocję i sprzedaż. Jest to na przykład: sklep czy możliwość publikowania zoptymalizowanych reklam przez Menadżera Reklam. O tym, jak z nich korzystać dowiesz się z moich wcześniejszych postów:
Wsparcie: Jeśli potrzebujesz wsparcia w prowadzeniu fanpage, napisz do mnie >> biuro@joannabogielczyk.pl i umów się na indywidualne szkolenie.
Na Facebooku możesz tworzyć również wydarzenia. Pojawią się one jako odrębny format publikacji od zwykłego posta.
Na profilu prywatnym są one prezentowane w formie Twojego nowego statusu. W zakładce Wydarzenia z życia umieszczone zostały takie kategorie jak np. Praca, Edukacja, Związek, Rodzina, Podróż, Zainteresowania, Osiągnięcia, Wspomnienie. Poprzez użycie tematycznej kategorii, możesz poinformować swoich znajomych o: nowej pracy, podjęciu nauki i jej zakończeniu, nowym związku, ślubie, narodzinach dziecka, przeprowadzce, miejscu podróży, podjęciu działalności społecznej, hobby, imprezie, w której bierzesz udział, osiągnięciach zawodowych. Możesz też przypomnieć wydarzenie sprzed lat lub dowolne wydarzenie z życia.
Na fanpage natomiast, możesz utworzyć wydarzenie online lub offline. Są one świetnym narzędziem do promocji Twojej marki i Twojej działalności. Online oznacza możliwość rozmowy na czacie, video w pokojach Messengera, przeprowadzenie transmisji live lub podanie linku do innej zewnętrznej platformy. Natomiast wydarzenie offline to możliwość zorganizowania spotkania w określonej lokalizacji. Co ważne, Facebook na koncie biznesowym umożliwia utworzenie wydarzenia bezpłatnego lub płatnego.
O ile na profilu prywatnym wprost nie możesz prowadzić działalności typowo biznesowej, to możesz wspierać się tym kontem.
Więcej o grupach ma Facebooku przeczytasz w artykule: Grupy na Facebooku
O profilu prywatnym na Facebooku, przeczytasz więcej tu > Profil prywatny na Facebooku.