Kategorie
- Aktualności (90)
- Brak kategorii (5)
Ostatnie wpisy
- 10 kroków do wydania e-booka9 stycznia 2024
- Jak zwiększyć zasięgi rolek i błędy w reels28 listopada 2023
- Instagram czy Facebook?25 października 2023
- 10 kroków do wydania e-booka
Publikujesz na Instagramie posty, rozwijasz konto, ale jednak nie widzisz wymiernych efektów? Przyczyną może być strategia marki na Instagramie, a konkretnie jej brak.
Strategia to nic innego jak ogólny zarys, w jakim kierunku podążasz i do jakiego celu chcesz dojść. W jej ramach układasz konkretne plany na poszczególne etapy Twojej podróży i wyznaczasz poszczególne zadania. A na koniec mierzysz efekty swoich działań.
Do Instagrama należy podchodzić tak samo, jak do każdego innego zakresu działań Twojej marki. Musisz mieć na niego pomysł. Mając ustaloną strategię postępowania z tym kanałem, łatwiej przyjdzie Ci wymyślanie kolejnych treści, utrzymywanie spójności, a przede wszystkim mierzenie czy osiągasz swój cel. W swojej pracy często spotykam się z sytuacją, kiedy konto prowadzone jest bez konkretnego pomysłu. Wtedy załamuje się motywacja i przychodzi zniechęcenie. A co za tym idzie, marnujesz czas na działania, których efekty Ciebie nie satysfakcjonują.
Najważniejsze jest ustalenie celu prowadzenia konta. Powinnaś ustalić na początku, czemu ma służyć Twój profil.
Cel działania na Instagramie to może być:
W tym kroku musisz ustalić, do kogo chcesz mówić. Nie twórz konta dla każdego odbiorcy, bo nie będziesz unikatowa. Nie wyróżnisz się wśród konkurencji innych i podobnych kont.
Kiedy ustalisz profil odbiorcy, łatwiej będzie Ci dotrzeć do osób, które mogą stać się Twoimi klientami. Łatwiej będzie Ci też wygenerować zaangażowanie na koncie, bo te osoby będą czuły, że tworzysz treści dla nich. Bezproblemowe stanie się również tworzenie treści.
Aby wyróżniać się wśród innych kont o podobnej tematyce trzeba mieć wyróżnik. Pomaga to przekonać odbiorców do obserwowania właśnie Twojego konta. Wyróżnikiem mogą być wartości marki, Twoje cechy, sposób komunikowania się, fizyczny gadżet czy identyfikacja wizualna.
(Jeśli masz wątpliwości, jak znaleźć swój wyróżnik, pobierz darmowy workbook z ćwiczeniami Jak znaleźć wyróżnik marki i określ, co Twoja marka ma najlepszego i czym różni się od konkurencji).
Spójność jest nadal ważnym czynnikiem wpływającym na odbiór konta. Przejawia się ona poprzez stosowanie kolorów Twojej marki, charakterystycznych grafik, fontów i elementów. To będzie też ustalony szablon posta, schemat, według którego go tworzysz, np. stosowane pogrubień, emotek czy charakterystycznych słów.
Ta część jest niezwykle ważna, bo oprócz dbania o relacje z pozyskanymi już odbiorcami zależy nam na docieraniu do nowych odbiorców. Tu z pomocą przychodzą nowe narzędzia, które wprowadza platforma. Dlatego taki nacisk kładę na edukację na temat tworzenia reelsów, które obecnie są najlepszym narzędziem do rozwoju.
Wdrożenie planu pozyskiwania nowych odbiorców będzie miało sens, gdy dotychczasowi już kupują Twoje produkty i zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży. Jeśli dotychczas nie kupowali, to należałoby się raczej skupić na analizie i dopracowaniu oferty, czy wszystko jest z nią w porządku, grupie docelowej i sposobie komunikacji. Bo jeżeli tu coś szwankuje, to nowi odbiorcy nie pomogą, tylko niepotrzebnie zwiększą grupę dotychczas niezaangażowanych.
Tutaj należy się skupić na stworzeniu precyzyjnej ścieżki, jaką odbiorca ma pokonać od Twoich treści do sklepu. Zaczyna się ją od odpowiednio opracowanego BIO, które mówi wprost i konkretnie co oferujesz i co odbiorca ma zrobić. Ten element Twojego konta powinien się zmieniać w zależności od tego, co promujesz aktualnie i jakich zachowań oczekujesz od odbiorców. W zależności od tego, jaki masz cel: promocja czy sprzedaż, to kierujesz ruch np. do zapisu na listę oczekujących w przypadku promocji, a do sklepu lub wiadomości prywatnej w przypadku sprzedaży.
Strategia marki na Instagramie to jest proces, który po pierwsze należy przejść, aby efektywnie działać i osiągać wyniki. A po drugie nigdy się nie kończy, ponieważ przy zmieniającym się rynku, nowych oczekiwaniach klientów, rozwoju platform i pojawianiu się nowych narzędzi, musisz być ciągle na bieżąco. Tworzenie i utrzymanie dobrze prosperującej marki wymaga ciągłych nakładów czasowych i finansowych. Nagrodą są: ogromna satysfakcja i wyniki finansowe.
Zapraszam Cię na mój Instagram, gdzie codziennie otrzymasz dawkę bezpłatnej wiedzy, która pomoże Ci skutecznie rozwijać Twoją markę.
2 komentarze
jak zawsze głową pełna pomysłów
Dziękuję. Mam nadzieję, że skorzystasz z tej wiedzy.