Kategorie
- Aktualności (90)
- Brak kategorii (5)
Ostatnie wpisy
- 10 kroków do wydania e-booka9 stycznia 2024
- Jak zwiększyć zasięgi rolek i błędy w reels28 listopada 2023
- Instagram czy Facebook?25 października 2023
- 10 kroków do wydania e-booka
Dziękuję za Twój komentarz, który dowodzi, że Facebook w biznesie jest narzędziem dla firm z bardzo różnych branży. Serdecznie pozdrawiam! 🙂
Mojego bloga nie traktuję jako firmy, ale pomimo to założyłam fanpage, bo wiem, że dzięki temu narzędziu jestem w stanie trafić do szerszego grona odbiorców.
Gdybym zakładała własny biznes, to pewnie założenie fanpage firmy byłoby jednym z pierwszych zadań na liście.
Świetne podejście Patrycja! Facebook świetnie sprawdza się w popularyzacji treści z bloga i jest nieocenionym kanałem dotarcia do nowych czytelników.
Choć nie lubię tej platformy, to korzystam. Nie ma innej drogi na promocję firmy
Ja do Facebooka musiałam się przekonać, ale teraz nie wyobrażam sobie bez niego moich szkoleniowych działań: począwszy od promocji tekstów na blogu, na sprzedaży biletów na szkolenia kończąc. 🙂 Serdecznie pozdrawiam i życzę sukcesów! 🙂
Sądzę, że bez mediów społecznościowych niewiele się aktualnie w świecie wskóra i jest to bardzo dobry nośnik informacji 🙂
Jestem tego samego zdania! To dobry, szybki nośnik informacji, a koszty reklamy – porównując je do tradycyjnych mediów offline’owych – też są niewielkie.
To jest dobre potencjalne narzędzie, tylko staje się malo efektywne bez płacenia za reklamy.
Tak Holly, przez zmiany algorytmów na Facebooku inwestycja w reklamę stanie się koniecznością. Zachęcam, aby maksymalnie wykorzystać Facebooka teraz, póki stawki za reklamę są naprawdę przystępne.
Pewnie że trzeba być na Faceboooku. Problem w tym, że od jakiegoś czasu zmieniają algorytmy by dotarcie organiczne do fanów było coraz trudniejsze. Nawet w tym miesiącu coś słyszałem o radykalnej zmianie – pogorszeniu. Wszystko na rzecz płatnej reklamy.
Łukasz, bardzo dobrze słyszałeś! Do 2020 roku zasięg organiczny na Facebooku ma zostać zredukowany do 0%. Stawki za płatną reklamę też mają wzrosnąć – dlatego warto maksymalnie wykorzystać te 1,5 roku które jeszcze mamy.
Facebook jest bardzo waznym kanalem komunikacji z odbiorcami, czy to moze potencjalnymi, czy przyszlymi klientami. Nawet biorac pod uwage, ze tnie zasiegi, te zasiegi mozna wciaz organicznie rozruszac tworzac tu dobre i angazujace tresci i samemu angazujac sie w wymiane z innymi uzytkownikami.
Uważam, że Facebook jest bardzo ważnym kanałem dystrybucji treści, gdy nasz klient jest na nim obecny. I tak, jak piszesz Beata, zasięg organiczny można rozhulać, a jeśli chodzi o płatną reklamę – to według mnie jest ona i tak stosunkowo niska, porównująca tradycyjne media, jak telewizja, prasa czy radio o zasięgu odpowiadającym fb. Serdecznie pozdrawiam!
Fb jest niestety co raz mniej efektywny bez płacenia za reklamy. Niestety. Ale rozumiem, że Marc chce zrobić. Nie mniej jednak nadal uważam, iż wato mieć profil firmowy na Fb bo to wizytówka. Zwłaszcza w przypadku małej firmy…
Kasia, podzielam Twoje zdanie. Jeśli Twój klient jest obecny na Facebooku – jest to jeden z kanałów dotarcia do niego i zaprezentowania się w jak najlepszy sposób. Taka internetowa wizytówka biznesowa. 🙂
Dzięki za merytoryczny atykuł. FB jest naprawdę potężnym narzędziem jeżeli chodzi o budowanie marki.
Bardzo się cieszę, że artykuł się przydał! 🙂 Serdecznie pozdrawiam, Joanna
Oprócz tego, że Facebook zmienia algorytmy, utrudniając życie firmom, to ostatnio zdarzyła mu się polityczna wpadka, największa w historii, z tego co mówił jego założyciel Mark Zuckerberg. Chodzi o aferę z “Cambridge Analytica” i wybór “biznesmena” Donalda Trumpa na prezydenta w USA. Bez manipulacji mediami społecznościowymi przez kilka firm z Anglii, z pewnością inaczej te wybory mogłyby się potoczyć.
Polecam tekst z “Plus Minus” na ten temat:
https://tesinblog.wordpress.com/2018/04/01/jak-demokracja-przegrywa-z-facebookiem-plus-minus/
Poza tym fanpage na Facebooku jest dobrym rozwiązaniem dla małych graczy, którzy inaczej nie mieliby praktycznie żadnych szans w starciu z globalnymi korporacjami. Facebook jako narzędzie demokratyzujące debatę publiczną na całym świecie jest świetnym wynalazkiem. Też nie mogłem się do tej platformy długie lata przekonać, nawet jak mnie znajomy na nią namówił, też długie lata z niej nie korzystałem. Obecnie w zasadzie jest to dla mnie główne źródło informacji, i uważam, że dzięki serwisowi bardziej się uspołeczniłem. Poza tym, również posty z bloga zamieszczane na tym portalu sprawiają, że ich wyświetlenia mają bardzo dobrą widoczność, a czasem osiągają nadspodziewanie wielki zasięg. Sprawdzam to w statystykach bloga, i w zasadzie gdy post jest umieszczony na jakiejś tematycznej grupie, oraz gdy jest ciekawy, a zwykle tylko takie staram się zamieszczać, bardzo szybko się rozchodzi.
Szkoda, że za jakiś czas tylko posty sponsorowane będą miały szansę na taki zasięg. Ale to zrozumiałe, bo ani Google ani Facebook to nie są organizacje charytatywne, a dane firm i użytkowników są dla tych globalnych “molochów” walutą przetargową. George Soros określił niedawno te informatyczne firmy mianem “Cyfrowych bestii”. Coś w tym niewątpliwie jest.
Tomek, bardzo dziękuję za wyczerpujący komentarz. Manipulowanie opinią publiczną i łamanie zasad prywatności to słabsze strony mediów społecznościowych. Prowadząc biznes skupiam się na tych pozytywnych, o których napisałeś, jak rozpowszechnianie treści, budowanie relacji z klientem, budowanie silnej marki czy sprzedaż do klienta docelowego. Raz jeszcze dziękuję Ci za bardzo wartościową wypowiedź. Serdecznie pozdrawiam! Joanna
Bardzo interesujący post. Zgadzam się w 100%.
Czekam na kolejny post 🙂
Dziękuję. Bardzo mi miło i zapraszam do zapisu do newslettera, bo otrzymujesz wtedy dodatkowe biznesowe wsparcie na maila. Pozdrawiam.
[…] Instagram stał się istotnym narzędziem biznesowym zarówno dla małych przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji. To platforma, która jest alternatywą dla Facebooka. (Jeśli chcesz sprawdzić, czy Facebook jest dla Twojej firmy, kliknij >> tu). […]
27 komentarzy
Mam dylemat: czy w przypadku fanpage firmy programistycznej iść w jakość i bycie ekspertem czy lepiej w heheszki?
Monika, a gdyby tak przede wszystkim jakość (np. 3/4 treście), a od czasu do czasu (1/4 treści) heheszki? 🙂 Co o tym sądzisz?